Ljungby RK

har inte blivit så mycke bloggande då jag har vart i ljungby och tävlat (:

Vi åkte hemmifrån kvart i 6 i fredagsmorgon och var där strax efter halv 8, gick banan och mamma besiktigade Hiddus för d va  han som va först ut av han o luckis :) Superfin runda i 120 och red lite väl "fint" hehe så blev ett tidsfel i grunden :P haha skylla sej själv eller va? ;)
Lucke var jätte spänd när han skulle in i ridhuset och dampade lite när han skulle gå sina små myrsteg in genom dörren. Läskigt faktiskt! :) Sen petade jag till honom med spöt bakom skänkeln och då fick han damp.. och dampade runt hela banan i 390 km/h, nöööööööööörd! men med de fick han ju med sig en bom. Halvhalter och lydnad mellan hinder var inte på tal utan när jag tog i han drog han bara upp huvudet och fortsatte springa..
Sen gick Findus en 125 och va skitfin igen! Hoppade som en gummiboll och hängde på halsen efter varje hinder typ :PpPpp
Det var 100 startande och ledde tills de var typ 15 kvar och då kom en asaballa stor häst med 3m långa ben och slog mej, så blev tvåa :) nöjd ändå men jag anser även att 2an är första förloraren så då kan man lika gärna vara 3 4 eller 5a
;)
Var as trött igår så därför ingen bloggning när jag kom hem. haha somnade vid typ halv 10, riktigt skönt..

Sen idag fick hidde stanna hemma för att han var så duktig igår så de var bara lucke som åkte vid halv 6 i morse. En 120 och en 130. va mycke lugnare idag men kom lite fel på ett räcke så han fick med sig det men de va de ända han va i och han blir lite slarvig när det inte är så högt. I 130 va han skit fin, hoppade mej nästan ut sadlen och nu tog han i lite mer och verkligen hoppade! Men kom inte ut riktigt på en linje så blev 4a fel där med. (:




Kommentarer
Postat av: Ebba

Det gick ju bra då, Grattis!

2011-09-18 @ 18:59:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0