my life goes on

nu är jag här igen och det var en bra tag sen sist...

Har hänt ganska mycke i mitt liv på denna tiden som jag vart borta. Har börjat gå på hockey med lite fina vänner, kvalet till globen är snart slut, har vart ute på en massa tävlingar & funderat på vad jag ska göra med min blogg..



Har som sagt börjat gå på hockey med kim o kemal och idag ska jag även tvinga med mia så man få lite garv i det hela med ;) och inte bara sitta där med sportfånarna o muppa.
Idag möter dom iaf Kungälv. Får väl se om dom spelar kungligt idag eller ej -.-
Ska åka runt halv 7 om min söte bror hunnit hem tills dess annars får jag väl fixa nån annan till att köra :)



Kvalet till globen tar slut den sista oktober men jag leder så stort i Agria hoppet att ingen kan komma ifatt. Hotel är bokat på Globe hotel och jag är redan taggad till tusen :) Hästskötare och knoppare ska jag ju också såklart ha med mej och har själv utsett Hanna Eveståhl till det. Har aldrig sett finare knoppar än de hon gör så min älskling kommer se såå fin ut. plutte! Det går ju då i 125 och det är 6st som går vidare till final från kvalet på torsdagen till finalen då som går på fredagen. Finalen går i stilbedömning och vinnare får en bil !!!!! Så nu har det vart och fortsätter det hårdträning på sisten och det blir bara bättre och bättre!

Tävlingarna fortsätter ju och det går skitbra verkligen. Va i sösdala för några helger sen, lucke och hidde tog segern i varsen 120. Va i vreta förra helgen, Hidde 3a i första 120 och Lucke 2a i den andra. Igår va findus på dressyr tävling, 3a i LB:1 65% och först utanför plac. i LA:1 63% stackarn hare aldrig sett ett dressyrstaket innan men han skötte sej jätte fint. Några små missar i Lan men han va jätte fin.
Idag har Luckybabe vart i Råby och gått två st 120. Seger i båda! Han är förjävla bra min häst..
A:0 i första och A:0/A:0 i andra. Efter 2a hindret i omh så står andra ekipaget ivägen till 3e och jag SKRIKER akta!!!!!! hon hinner ju förvisso flytta sej men lucke får ju tvärstanna i svängen för att inte krocka med den och sen igång igen typ 4m fram till hindret.. Det går bara inte att hoppa då!! Blev helt klart störd av det men jag tog om och resten av banan gick bra. Snackade med överdomaren utanför banan sen så jag fick rida om fas 2 och det va hon helt klart med på. trevligt med sånna glada överdomare! En riktig hiss till henne. Fas 2 andra gången då gick precis lika bra som förra och de blev ju då noll fel o snabbast tid. Han har inte hoppat såhär fint på väldigt länge! Jag red klockrent och sitsen va perfekt! känns fint inför stilbedömningen ;)



Funderade på att lägga ner bloggen men den får vara kvar och det kommer upp lite inlägg då och då!

so my life goes on!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0