Vetlanda nationell 120

hej där!

Trött tjej som steg upp idag på morgonen och packade in hästen och drog till vetlandas nationella tävling med nästan hela familjen, 'Melle, Oscar, Mamma, Åsa, Tindra och jag' :)
min häst är helt enkelt underbar. Va jätte pigg och fin på framridningen och framhoppningen lite stark men då känns han bara mera taggad!
Ute på vetlandas stora gräsbana tände han till och la i en extra växel min lilla hest. Nolla i grunden och nolla i omhoppningen med då snabbast tid, han som red innan mig hade en hundradel söligare tid så gick upp i ledningen på det, men red som 29 av 53 så va inte så stor chans att jag skulle vinna men vart glad över en placering i bästa fall. Tiden gick och dom rev och stannade, tillslut va de inte så många kvar med världens klump i magen satt jag på Luckys rygg utanför utsläppet och kollade på de sista ryttarna, nån gick till omhoppning men rev osv. Sen va det sista ryttaren! Va skit nervös kan jag meddela. Ryttaren gick till omhoppning och gasade på men hästen trampar om och river! De är då jag insett att jag vunnit! Min första nationella tävling på häst med min lilla älskling.

In på prisutdelning och min häst är superglad, de kändes verkligen på honom att han också va skitnöjd! Fick rida först i ärvarvet och han ville bara dra, en sån häst!

man lär bara känna en sådan häst en gång i livet! love u!<3



Dagens outfit:
charles owen hjälm
gpa kavaj
pioneer stölvar

equiline schabrak och luva
carbon gel skydd
equipe stigbyglar
guld swarovski pannband


de är nu header på g!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0