HAPPY!

Vårt internet här hemma har boykottat blogg.se :D hahah ägda!
Ne men de har inte fungerat att logga in varken på min mammas dator eller min då, men idag hittade jag vårt mobila bredband och tänkte testa de då bara för skoj skull o se om de skulle funka.. O DE GÖR DE! :D i'm happy!
Har ju inte kunnat blogga på typ en vecka och de är jag grymt deppig för. Det har hänt otroligt mycke under denna veckan.

Måndags: På schemat stog det "Tävla med Tymon i Tingsryd" och de gick ju som de gick... Han var grymt fin i värmningnen och gick på bra. Kör han med en mörfibländare för att han springer och hänger på en töm. Men idag gjorde han de skit mycke rent ut av sagt!
Aja, gick ut i loppet från 200m tillägg. Sprang o skuttade så kunde inte riktigt köra på han men va typ 8a eller nått av 14. Inget att säga om de bara, har har ju ingen erfarenhet heller så han va dukti. Va flera timmar mellan loppen. Självklart gick han ju lopp 2 och 11 :S så satt där i 5 timmar seriöst!! aja värmde lite på stora banan under loppet som va inna hans. Då gick han skit fint, sen kommer en mamma känner och säger att vi ska testa att ta av ena bootset bak för att jämna ut balansen. Aa och för stunden funkade de fint. Så han fick gå med ett boots vänster bak.
Jätte knackig i defileringen och kändes skit! Kunde ju inte göra annat än att köra på. Stog bara 60m efter denna gången. Startsnabb som han är va han ju ifatt dom andra och sen kastar han sig rätt upp i galopp så får typ dra stopp på han för han vägra lyssna. Efter de hänger han på den förbannade tömmen hela loppet och tar inte ett redigt steg.. gick fortare än i första loppet men v ad hjälper det.

Bästaste ebba eriksson va med så de lättade ju upp stämningen en aning :-)

Tisdag: skola igen då, slapp dag som vanligt på tisdagarna, mamma hämtade mig i skolan. Åkte till Lg och skulle kolla tequila för att hon va så tjurig i söndags.. Så tog med Tymon med för han kändes ju inte bra då..
Inte lustigt att han hänger på en töm den lilla stackarn , behandlad nu iallafall i vänster fram knä. Bra på två veckor så en vecka kvar nu då :)
Tequila däremot, hon får lov att va arg och inte vilja hoppa. Nog om saken. Nu är hon officiell mamma häst och ska betäckas med Favorit Ask nu iår!

Onsdag: Jujutsu med skolan på morgonen med alla tjejer i 8a o b. Kul faktiskt, sen mot rismåla göl där killarna va och byggde risflottar som vi skulle tävla med sen, kan meddela att våran skönk :D hahaha!
badade iallafall och det var ruskigt skönt.
Mot ridskolan på kvällen och red lektion, när vi kom dit så var det dressyravsluting. Vilket jag inte visste. Skulle rida LA:1 yeah , och har ridit den med melle för tre år sen typ. Så lärde mig den där lite fint på 3 min :D hahah. men det gick rätt bra tycker jag. Lucky skötte sig fint och fick till rúskigt fina förvända galopper! :)

Torsdag: Slapp dag i skolan. no prov och det kändes bra men fick veta sen att det gick skit åt helvete.
Red ett hårdpass med lucke en timme på banan och han gick super må jag säga! taggad på en till häst.

Fredag: slutade halv 2 o mamma hämtade mig, regnade hela kvällen så skippade ridningen. Mockade bara och tog in pollarna. kollade faktiskt på Talang med :)

Idag: Vaknade runt halv 11 och va skit trött men kunde inte somna om. Så klev upp och kollade lite på tv. Sen kom mamma in och frågade om vi skulle åka till Torestorp och kolla på ponnytävlingarna där och vi brände iväg så vi va där vid typ halv 12 eller nått sådant.
Red Lucke en sväng i skogen och travade av i paddocken. Fin va han idag med!
imon blire att åka till skåne och provrida en ny häst som ansie har fixat! får se om det är nått oha! :)

har ju slutat rida ponny nu, så alla ponnymänniskor , vi ses sen när ni börjar rida häst! :) är väl o kollar på nån tävling ibland , men inte nå mycke , HA de så bra allt gott folk! :)


Favorit Ask^


Kommentarer
Postat av: MELLS

Synd att du ska vara min coach på ponnytävlingarna då ;))))

2011-06-12 @ 09:22:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0