Dagens ridpass 17/8

Började med Hidalgo ett dressyrpass i paddocken på ca 45/50 minuter. Red fram i låg form på mycke böjda spår och ökningar och minskningar och kollade av lite  så att allt som ska funka funkar ;) och det gjorde de ganska hyffsat tycker jag, finns ju alltid lite att oeka ut sådär men över lag va det helt okej.
Galopperade mycke på volt utåtstäld för att stärka bak osv. Mycke öppna och sluta som gick super.
Han blev ganska svettig så han fick sej en dusch och det gick också fint..


Sen red jag ju den stora plutten Luckis. Också han fick sej ett dressyrpass i paddocken dock lite kortare typ 40 min. Gjorde typ samma saker som med den andra men han kunde inte koncentrara sej när Hidalgo sprang runt i sin hage och hade tävling med sej själv.
Blev lite irriterad inombords just då men det släppte fort och Lucky lugnade sej också rätt så kvickt. Mycke undan för skänkel direkt på signal och inte såsa omkring lite innan man tar tag i grejerna och det gick askalas mot slutet och han blev riktigt fin och tankarna kom tillbaka om dendär dressyrtävlingen ;) haha! DET ÄR EN HOPPHÄST!
Sen fick han sej en rejäl avskrittning på vägen bort till nell och tillbaka som tog ca en 15 min kanske. Lutten fick också bada efteråt. Han tycker det är så myyysigt:*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0