Utvilad

nu är jag tillräckligt utvilad och är tillbaka i bloggvärlden igen.
anledningen till uppehållet och tankarna på att lägga ner lyder såhär: har fått dålig kritit om att jag uppdaterar för sällan o har för nårra inlägg när jag uppdaterar.. Jag är ingen storbloggare som skriver 5-10 inlägg varje dag. Jag har ett liv som jag vill ta tillvara på o göra det bästa av utan att sitta vid datorn hela dagarna. Jag har annat att göra.
Jag säger inte att jag har något emot storbloggaren men jag är inte och vill inte bli nån sådan. Jag nöjer mig men de inläggen jag lägger upp och om jag inte har lust en dag o blogga så skiter jag i det! Jag bloggar för att jag tycker det är kul inte för att jag måste! Om du inte är nöjd med de så behöver du inte läsa min blogg.



Det har hänt en hel del under tiden jag vart borta, konfa, skavsår, tävling, träning, funderingar!

Träning:
Tränade för katta i tisdags med kila och lucky. Tequila gick bra men jag red skitdåligt, hon blev stark osv. Lucky va skit fin. Hoppade bana på typ 1.10 efterson jag skulle tävla i eriksmåla i helgen. Första 1.10 men han där.
Var ganska nöjd när jag åkte där ifrån den dagen.
I onsdags va de dressyr/markarbete med Annie och Lucky. Annie sprang runt o tittade i taket, o jag kände mej skitdålig och får damp när min mamma sitter på läktaren o klagar på de jag gör HELA tiden!! "Bara för att hon är så duktig" Red enskild med Lucky efter o han va strålande fin o red LB:2 inför skold dm:et o han e såååå fin!
I Torsdags va det markarbetsträning för sofie med Tequila o Lucky. I och med skavsåret blev det bara Kila. Hon gick jätte bra och ör super nöjd med min lilla pärla.

Konfirmationsläger:
Fredag till Söndag stog det konfa på schemat med bästa elin oscarsson. Vi hade det så kul o allt va bara bra helt enkelt. Trevligt sällskap o massa roligt folk. Roliga disskutioner m.m Ser fram emot 2 veckors lägret i sommar.. Elin o Jag har väl mest skrattat denna helg o de va välbehövligt kan jag medge.  Måste göras om!

Skavsår:
Red Lucky ut i skogen för typ två veckor sedan med boots fram för han är så stuttsig o så. Så för att han inte skulle trampa sig så använde jag dom. När jag kom hem i stallet så hade han fått ett litet skavsår i karleden ca 2cm i diameter. Så jag smörjde på de med lite salva oså. Sen har jag hållt efter det o smörjt på de osv. Men nu i torsdags kom han in o va jätte halt o helt svullen i hela benet. Så vi gjorde rent de o så. Sen så har han vart halt tills idag.. Så kunde inte tävla i eriksmåla idag :(

Tävling:
Eriksmåla blev ju inställt pga luckys sår. Så jag åkte med lotta o ebba till Kalmar HSK med Tequila ist för att hoppa en LB+5 o en LA. Hon va skit fin på framridningen samt framhoppningen. Men på banan va hon helt död o stoppade ut sig i båda klasserna: Min häst har vi konstaterat är en utomhus häst. Hon hoppar bäst när det är utomhus. Så jag längtar tills utomhussäsongen sätter igång!
Red Lucky idag o han va inte halt. Så imon är vi laddade inför skol dm i dressyr! Hejja:)

Funderingar:
Har fått tankar och funderingar på att jag ska sluta rida. Min mamma klagar på mej 24 timmar om dygnet osv.. Min ponny vill inte hoppa med mig. Jag ska ändå sälja Annie nu snart. Men vart ska jag göra av Lucky. Får väl rida honom tills han inte klarar av högre höjder sen säljs han nog med! Känner verkligen ingen passion av det längre men vill ändå har något att hålla på med! Men jag ändrar mig nog förhoppningsvis. Jag vill rida! Men det känns bara så fel när de vara går neråt! :( HÄSTAR<3

jag får inte lägga av. vad skulle jag göra utan ridningen! jag är ingenting utan den... bara en tom plastpåse typ.



HA DET


Kommentarer
Postat av: Anonym

Amanda, såklart du inte ska lägga av! Du är suuperduktig med alla dina hästar, det vet du.

2011-04-18 @ 17:09:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0