TRESTENA ANTIDOTE



Trestena Antidote
*2000
e: Molstabergs Sandstorm u: Calamity Jane
ägare: Amanda Eriksson

Detta är mitt nyaste stjärnskott som är mest inriktad på hoppning men även tjusig i dressyren. Har tävlat upp till LA hoppning även kvalad till msv b och LB dressyr. Annie som hon kallas är en riktig barnhäst men kräver av sin ryttare för hon blir lång och flack om hon inte hålls ihop... I början hade jag stora problem med de och hon rev hinder efter hinder. Men nu är alla knappar på plats och jag vet hur jag gör.
Jag fick frågan förra året av en tjej jag känner om att rida till hennes ponny och försöka sälja den och jag sa ju såklart ja.
När vi fick hem henne kunde hon inte fatta höger galopp och hade ingen respekt för skänkelhjälperna. Så snart jag ridit henne lite gick hon fram o lyssnade tillbaka och kunde fatta höger galopp ;) hon tävlades och det va lite hugg på henne men på min födelsedag fick jag den underbaraste o sötaste ponnyn jag någonsin sett. Och det är min lilla Annie idag. Har ägt henne i snart 1,5 år. Men började rida henne i juni 2009 :) Ponnyn som har tagit mej dit jag är idag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0