TEQUILA SUNRISE




Tequila Sunrise
*1994
e: Pascal u: Dianita
ägare: Amanda Eriksson

Tequila är mitt halvblod som blev för liten. Så hon är en d ponny på 145 cm. Hoppar som en gud. Som högst har vi hoppat bana på 120 tävlat 110/dvs LA och enkelhinder på 130.
Eftersom hon är en förliten häst är hon oxå som en häst att rida.
Man behöver samspeltheten och mycke ben och konsentration. Hon nita gärna om hon får chansen. HOn är smidig som en katt och hoppar som en gummiboll.
Vi har en nolla kvar i LA innan vi är kvalade och får starta msv b. Jag har ägt min bästa hopphäst i snart 3 år och vi har hunnit med mycket på den tiden. Bla startat p90 i fälttävlan och ett Lag-Sm och ett DM. Ser fram emot att starta CNCP* nästa år (2011).
Denna häst/ponny är väldigt speciell. Allt som görs är på hennes villkor. Mn byter tex inte täcke i boxen. Om hon ska backa ut ur transporten gör om illa sig själv och alla i hennes omgivning därför har vi en transport med fronturlastning.
Detta är min lilla bushäst.

Kommentarer
Postat av: ~ Elin Mattsson´s fotoblogg ~

Bra blogg och snygg header! :D

2010-12-01 @ 18:50:47
URL: http://elinmattssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0